Koralen. - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van tineke - WaarBenJij.nu Koralen. - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van tineke - WaarBenJij.nu

Koralen.

Blijf op de hoogte en volg tineke

12 September 2012 | Panama, Bastimentos

Gisteravond heeft Roberto voor ons gekookt. Eerst hun huis bekeken, het is het laatste huis aan een smal voetpad, tegen het oerwoud aan en omringd met fruitbomen en mooie struiken. Het is een houten huis op palen, zo'n 4 m boven de grond gelegen, schuin tegen een helling aan. Alles is scheef; vloeren/ muren etc en erg sfeervol. Om 18.45 loopt er dagelijks een nightmonkey langs, gisteren dus ook weer, leuk!!

Eerst lekkere Hollandse hapjes gehad; daarna heerlijk kipfilet in saus met geb.t aardappel gegeten.
Erg gezellig gekletst.

Rond 22.00 waren we terug bij het guesthouse, waar t ook weer gezellig was
.. een record verbroken; om 00.30 naar bed!

Vannacht heeft t flink geregend, maar vanochtend was het gelukkig weer droog en konden we weer op pad . We doken eerst bij Coral Garden; een stek die zijn naam eer aan doet. Daarna bij Ricardo's garden, ook hier volop kleuren bij de koralen en sponzen. Hele mooie duikjes van 76 en 65 minuten gemaakt. Ook nu weer veel gezien zoals een flinke nurse- shark.

Helaas regende het flink toen we boven kwamen. Eerst met de boot in duikpak naar Isla Colon om te pinnen en daarna terug naar Bastimentos . Brr nat en koud kwamen we " thuis". Een warme chocomel ging er toen wel in!

Inmiddels is het weer droog en zonnig. De huisbaas kookt vanavond; we zijn benieuwd!