fietstocht bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu fietstocht bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

fietstocht bangkok

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

03 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Allereerst moet ik iets herstellen; Eergisteren schreef ik dat de jongens saai zijn, nou gisteren hebben ze het tegendeel bewezen…
Gisterochtend hadden we om 08.30 met Ine afgesproken op het Siam Skytrainstation. Wij konden dan vanuit de wijk Lhumpini daarheen komen en zij vanuit Chinatown. Wij gingen dus naar het 1,5 km verderop gelegen skytrain station Silom. Het stattion ligt ongeveer 300 m van de kruising van onze straat met Silom en juist op die kruising begint het door de redshirts bezette gebied. Aan de ene kant van de kruising heb je dan dus barricades van prikkeldraad en autobanden; veel lawaai, megafoons, en heel veel mensen in rode shirtjes. Aan de andere kant van de straat militairen, politie, politie met roze shawltjes om…en de Starbucks die gewoon open is, een luxe shoppingmall die open is. Gewoon bizar! Want na de ingang van het station en die shoppingmall liggen er weer prikkeldraad versperringen. Je ziet ook dat mensen eten komen brengen aan de politie en militairen. Heel bizar om dat contrast te ervaren!
Op Siam ( ook bezet gebied) troffen we Ine en met de skytrain waren we binnen 15 minuten helemaal in het noorden van Bangkok, namelijk de beroemde Chatachukweekendmarkt.
Dit zou de grootste markt ter wereld zijn met 15.000 kraampjes. Om 08.45 waren nog lang niet alle kraampjes open, het was nog rustig. Je kunt er kleding, schoenen, tassen, huisraad, decoratieartikelen, lampen, eten, muziek, en dieren kopen. We hebben maar een klein gedeelte gezien het was het zo immens groot. Het meest bijzondere: eekhoorntjes en konijntjes met jasjes aan en ook bijzonder: echt lekkere koffie voor een habbekrats ( en dat bijna voor het eerst na 3 weken vakantie) Natuurlijk hebben we e.e.a. gescoord
Rond 12.30 hadden we het wel gehad en zijn we terug gegaan naar Siam, waar we afscheid hebben genomen van Ine, zij reisde door naar Phuket. We vonden het wel wat veiliger om nu bij een ander station uit te stappen en hebben maar het volgende op de lijn genomen. Na een lunch zijn we met de taxi teruggegaan naar ons hotel ( kosten maar liefst 50 baht= € 1.15).
In het hotel ben ik lekker gaan zwemmen / liggen lezxen bij het zwembad op de 15de verdieping ( met mooi uitzicht op de stad) en de rest heeft wat gerust.
Daarna zijn we weer de stad in gegaan, eerst met de metro ( wat een schone en mooie metro zeg), de skytrain en de rivierexpres zijn we naar KhaoSanroad gegaan; the place to be hier in Bangkok. En daar was het echt super gezellig! Je kunt het je ongeveer voorstellen als een bijzonder kleurrijk Lloret de Mar, met net zoveel mensen op straat, maar dan geen groepen drommen jeugd maar echt jong en ouden, zwart , wit en geel door elkaar. Ze zeggen wel dat er dagelijks 120 nationaliteiten lopen en dat kan ik mij voorstellen. Echt overal straatverkopers, winkeltjes, restaurantjes,hotele, cafés massagesalons, tatooshops etc .etc. Wij vonden de er achter gelegen Lamphutreestreet leuker; ietwat meer relaxed, leuke lounchetenten, goede muziek, leukere verlichting. Zeg maar het verschil tussen het Stratumseind en de Kleine Berg qua sfeer. Met een ritme van iets drinken ( ja.. eindelijk weer cocktails!), iets kopen en wat eten zijn we de avond doorgekomen. Het was echt super gezellig en er viel ook zoveel te zien! We hebben wat gegeten bij een straat verkoper, 3 borden met eten voor 130 baht, zeg maar € 3! En lekker!!
Verder heb ik nog een voetmassage van ½ uur laten doen; heerlijk hoor!!
Zoals gebruikelijk oversteeg ook nu de drankrekening vele malen de eten- en taxirekening!
Tja en voor de heren kwam er een memorabel moment; ik wilde als eerste naar huis….
Om 00.30 waren we weer terug in het rustige en vooral Thaise Lhumpini, nadat onze taxichauffeur 2x dwars door een redshirtskamp gereden had! Hij deed daarbij zijn binnenverlichting aan om te laten zien dat hij westerse klanten had! Daar houden ze dus rekening mee!
Vandaag is het bijna onze laatste dag hier; morgenavond zijn we weer thui!

• 03 Mei 2010 - 08:18

F.Sonnemans:

Goede morgen.
    Voor jullie zit de mooie tijd er weer op. Zorg maar dat je warme kleding klaar hebt, want hier is het koud.Groetjes aan jullie drieë, maar vooral aan Erwin