Back in busy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Back in busy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Back in busy

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

30 April 2010 | Thailand, Bangkok

Terug in Bangkok
Vanochtend hebben we afscheid genomen van Koh Lanta en Palmbeach Divers.
Eerst zijn we nog even lekker gaan eten bij de Duitse bakkerij, daar hebben we meteen verse kokosmacronen en croissant voor de lunch gekocht. Daarna nog snel even geplonst waarna we alweer naar de duikschool moesten om af te rekenen en de duikspullen in te pakken. Ach afsched nemen is altijd moeilijk , zeker als je het gezellig gehad hebt!!
Om 12.00 vertrok onze taxi naar Krabi. Onze chauffeur bleek 26 jaar oud, al 6 jaar getrouwd en had nu pas een baby. Althans, zo vertelde hij zelf. Zijn pick-up zat vol roze Disney breiwerkjes, ok zijn huis was van binnen helemaal roze. De lievelingskleur van zijn vrouw.
In volle vaart werden wij naar Krabi gebracht, snelheden van ruim 140 waren geen uitzondering….
Tja om 17.00 waren we terug in Bangkok. Daar hebben we een taxi genomen om vervolgens 3 uur te doen over de 26 km naar ons hotel! Niet alleen de giga file was daar debet aan, maar ook een oververhitte radiator van onze taxi.
Het Pinnacle hotel ziet er keurig uit en ligt in een levendige buurt. Gelukkig niet echt aan de drukke weg ( met winkeltjes, nachtbazaar, eettentjes, toeterende auto’s, file’s etc. etc.) maar net een rij er achter.
Om 20.30 gingen we de straat op om iets te eten. Het is hier echt ontzettend druk! Via een fly-over zijn we de straat over gestoken om bij de nachtbazaar te gaan eten. Daar zaten ontzettend veel Thai; een teken dus dat het goed is. Alleen dat we in een soort van wok/bouillon/fondue tent stapten hadden we niet helemaal begrepen. We bestelden eerst drinken. D mannen natuurlijk bier en ik dacht iets van wijn besteld te hebben, maar dat bleek een ijsemmer te zijn… Echt een emmertje vol ijsklontjes ( ze drinken hier het bier met ijsklontjes). Dat werd dus weer een colaatje voor mij!
Daarna kwam er een soort van mini vuurkorf op tafel, vol met gloeiende kooltjes. Daarop zat een omgekeerde tulband met bouillon in de band en een stuk spek boven op. Het is dan de bedoeling dat je allerlei dingen in de bouillon mikt ( groenten, mie, champiognons etc etc) en dat je boven op vlees of vis “grilled”. Er is een groot buffet waar je alles kan halen. Een van de obers sloofde zich uit om ons te helpen hoe we alles moesten doen en om ons thai’s te leren. Ik weer nog wel dat Khai kip betekent, en Chang olifant of groot, maar de rest ben ik al weer vergeten.
Hier in deze buurt is niets te merken van protesten of ongeregeldheden. Er is wel tamelijk veel politie op straat, maar we weten natuurlijk niet of dat gewoon is of niets.
In ieder geval kregen we van de ambassade te horen dat de Koninginnedagreceptie helaas niet doorging en daar hadden we ons nou net op verheugd!!!
Morgen gaan we en dag fietsen met Co van Kessel, Erwin ligt al te bed want hij is moe en Appie en ik zitten nog wat te intermeppen en TV te kijken. Europeesvoetbal, wat wil een man nog meer!!
Tot horens!