Afscheid Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Afscheid Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Afscheid Koh Lanta

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

29 April 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, Morgen nemen we helaas afscheid van het mooie en rustige Koh Lanta.
Gelukkig hebben we een hele leuke tijd achter de rug!
Gisteren bijvoorbeeld: Albert en ik zijn de ochtend gestart met een flinke strandwandeling; terwijl Erwin uitsliep. Daarna zijn we op onze scootertjes naar de Duitse bakker getuft. De Franse en Belgische hadden we al gehad, dus nu deze uitgeprobeerd. MMMM; dat was nog eens lekker. Een strammer max voor Erwin, voor mij donderbrood met huisgemaakte leverpastei en voor appie een gewoon ontbijtje. Bij deze bakkerij raakten we aan de praat met een Duits stel, beiden midden dertig. Hij vol stoere tattoos en zijn een spinnetje van zo'n 40 kg. Beiden hebben in sepetmebr hun baan opgezegd, huis verlaten en waren van plan een jaar door de wereld te trekken. Alleen in Nieuw Zeeland ging het mis; alles was vreselijk duur, ze zijn bedonderd, beroofd en zijn veel eerder dan de bedoeling was berooid vertrokken. Hun verhaal was enerzijds erg triets, maar Ollie ( de Duitser) kon het ook geweldig grappig vertellen. Je kunt je bijna niet voorstellen dat zo'n stoere tattoo vent zo'n angst heeft gehad en dat ze min of meer Nieuw Zeeland uitgevlucht zijn! Overigens bleken ze ook te duiken en zaten ze vandaag bij ons op de boot.
Daarna zijn we verder getourd richting de noord-oostzijde van het eiland. Daar hebben we bij de Mangrovebossen een tocht met een longtailboot gemaakt. We voeren met een hele grappig gids ( hij riep de hele tijd Madame , madame, riep dan nog iets in t Thais en wees..... alsof wij daar iets van snapten). De magrove bossen zitten vol aapjes; die hebben we fruit gevoerd, dat was zo schattig!!
De boot veranderde even in een apenrots waar een oude grote aap en een zwanger vrouwtje het voor het zeggen hadden! Maar er was ook een heel klein babyaapje... zo lief....!

Aansluitend zijn we verder getourd naar Vieuwpoint, hebben daar genoten van het mooiste uitzicht over de zee en zijn daarna lekker naar het strand gereden. De zee koelt hier natuurlijk niet lekker af, die is minimaal 31/32 graden. Ook ons zwembad heeft 35 graden!! Alleen toen er een dag geen electra was was het eindelijk maar 30 gr!! en dat was lekker zeg!
Erwin heeft zich op het strand nog laten masseren.
Gisteravond hebben we nog wat spullen bij de apotheek gehaald en hebben we lekker gegeten.
Veel winkeltjes en restaurantjes zijn inmiddels gesloten, evenals veel strandtentjes. Het seizoen is hier bijna teneinde.
Gisteravond was er nog een fullmoonparty, maar partyanimals als wij zijn; daar waren wij dus niet bij. Wij hadden nog een fles rum en wat bier staan en zagen vanaf ons terras ook een hele mooie maan!
Vanochtend mochten we weer om 06.55 bij de duikschool zijn. Nu voor een trip naar Anemonereef en Sharkpoint. Deze duiklocaties liggen tusen Phuket en Koh Phi Phi, dus nog zo'n 2,5 uur varen. Anemonereef; de naam zegt het al; had super veel anemonen en koralen. Echt mooi. Sharkpoint; de naam zegt het al... geen haaien. Wel een flinke stroming en heel veel paarse, lila en wite koralen. Het leek wel of je op een heideveld in bloei dook!! Albert en Erwin hebben daarna nog bij de Phi phi eilanden gedoken, maar ik vond het welletjes. We hadden de hele tijd schitterend weer, tot opeens vanuit Phuket erg donkere luchten kwamen opzetten. Snel werd de boot gestart en vertrokken we richting Koh Lanta, waar het kenneljk al de hele dag had geregend. Onderweg was het koud... maar 28 graden!! Toen wij op Koh Lanta aankwamen was het inmiddels droog en weer zonnig.
Vanavond zijn we gezellig nar de Red Snapper geweest met Lisa en 2 Nieuw-Zeelandse vrouwen. Lisa had heel veel leuke verhalen over Koh Lanta en haar bewoners.
bijvoorbeeld: ieder dag moetn de goden gunstig gestemd worden, daarom staat en altijd een bord eten op de vooplecht.
Op Koh Lanta kan niemand zwemmen want men gelooft dat er op zee een groot monster zit dat kindjes meeneeemt de diepte in.
Aan het begin en eidne van het seizoen moeten zowel de imam en de boedistische monnikken het schip inwijden; bijv voor de moslims wordt een geit geslacht etc en voor de Boedhisten weer wat anders geofferd worden.
Onze bootsman ( ergens tussen de 74 en 78 jaar oud, Lisa en hij zef weten dat niet exact) heeft 4 vrouwen, met 2 is hij getrouwd en die andere 2 zijn minaressen.
Verder heb je op het eiland geen prostituees, aamr karaokedames die helaas niet kunnen zingen. Ze kunnen wel masseren en nog veel meer andere dingen in een separaat kamertje..... Maar dat zijn echt geen hoeren hoor.... ( vinden ze zelf).
Dit is dus onze laatste avond hier, morgen om 12.00 vertrekken we naar Krabi voor onze vlucht naar Bangkok. In Bangkok zitten we gelukkig buiten de gevarenzone, maar we zullen zoveel mogelijk tripjes buiten de sad proberen te maken.
Jullie krijgen nog bericht van ons!!

groetjes

• 29 April 2010 - 17:27

Piet Verhaegh:

Hoi allemaal,fijn dat jullie het zo leuk hebben en ook veel beleven.Het lijkt me geweldig om er te zijn,dat gedeelte van Thailand ken ik niet,wel de omgeving van Trat,daar zijn we toen de grens over gegaan naar Cambodja,dat is ook een aanrader,alleen al het tempelcomplex van Angkor Wat.
    Groetjes aan iedereen speciaal aan Erwin.

• 02 Mei 2010 - 16:38

Inky:

Klinkt allemaal goed zeg. Geniet er nog maar even van.

Dikke kus