Mieren en zo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Mieren en zo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Mieren en zo

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

28 April 2010 | Thailand, Bangkok

Inmiddels is het weer 3 dagen later en nadert het einde op Koh Lanta.
Het weer is hier omgeslagen. De avond na mijn vorige verslagje heeft het ontzettend geregend en geonweerd. Toen het na een uurtje weer droog werd zagen wij een groot soort vliegende mier op ons terras landen. Beesten van 1 a 1,5 cm groot.
Wij gingen lekker eten en toen we na 2 uur terugkwamen was ons terras echt zwart van de mieren; de muren, de vloer, de deur, het plafond van de verranda, de lamp. Echt om eng van te worden. Ik bleef meteen op grote afstand, maar Albert probeerde ze met water weg te spoelen. Het waren er zoveel dat dat echter geen optie was. Daarom zijn Erwin en ik naar de winkel gegaan en hebben die spuitbus gekocht waarmee de meeste instekten gedood konden worden. Voor 2.10 een grote spuitbus vol effectief gas ( echt iets voor mijn vader dus). Albert en Erwin zijn de beesten daarmee te lijf gegaan en na 20 minuten spuiten en vegen konden we weer veilig ons huisje in.

De volgende ochtend mochten weer vroeg ons bedje uit om naar Koh Luaeng en Koh Roch te gaan. Helaas versliepen Appie en ik ons. We werden wakker toen Erwin zijn deur dicht deed om naar de duikschool te gaan. Snel alle spullen ingepakt en op het scootertje gesprongen zodat we nog net met de boot meekonden!
De boot was helemaal vol, er was namelijk een groep van flipflop divers bij. Ook deze duiken hadden we weer geluk! Tijdens de eerst zagen we weer een manta ( appie zelfs 2x) en de andere duiken iedere keer weer schildpadden. Het waren weer mooie duikjes!
S"avonds zijn we naar de Red Snapper gegaan; een nederlands restaurant. Daar hebben we toch lekker gegegetn! Voor hier behoorlijk prijzig, maar echt super en in een hele leuke aangelegde tuin met terrassen en goede muziek!
Ook dinsdagochtend mochten we vroeg uit ons bedje, maar gelukkig 1/2 uurtje later. De reis ging nu naar Koh Ha, maar naar andere eilandjes dan de vorige keer ( er zijn 5 Koh Ha eilanden). Op de boot bleek dat de Maleisische mensen bij een straattentje ontbijt hadden gehaald Iedereen kreeg een zakje en daarin zaten weer 3 andere zakjes; een met noodles, 1 met groenten en 1 met saus. Daarnaast hadden ze allemaal ander vreemd spul; een soort gelatine achtige :bonbons", bakjes mat rode kool met vruchten, allemaal voor ons vreemde dingen dus. Omdat ze veel te veel hadden ( en omdat ze zo vriendelijk zijn) wij ook van alles en nog wat voorgezet. De smaak combies zijn echter totaal anders dan wij gewend zijn. Al het eten moeten ying en yang zijn; dus als iets zoet is moet het ook zout zijn. Voor mij smaakt dat heel vreemd. Bijvoorbeeld een tukje smaakt hier niet alleen naar zout/kaas, maar ook zoet.
Verder hebben we op de boot een hele tijd met ze gesproken. De oudsten van de groep zijn 75 ( een mevrouw) en 71 ( de bootsman van hun duikschool) en duiken dus nog steeds!
Verder hebben Jenny en haar man dus een duikschool op Langkawi in Maleisie en daar heeft Lisa van Palmbeachdivers in het verleden haar instructeursopleiding gedaan.
Daarna hebben we gisteren 2 mooie duiken gedaan; 1 drift duikje langs de buitenkant van het rif met hele mooie gekleurde koralen en 1 meer de groten in. In 1 grot, the Cathedral, kun je dus omhoog ,wat dus erg vreemd is. Het is er pikkedonker en kun alleen met je duiklampen de stalagtieten etc beschijnen. Ik moet zeggen dat ik het onderwater prettiger vond. We waren gisteren lekker op tijd terug en op het hele eiland was geen electra. We hebben ons toen maar lekker laten masseren. Met z'n 3-en naar de massagesalon en de heren namen een Thaiae massage en ik een oliemassage. Mmmmmm wat is dat toch lekker! Jammer dat het in NL zo duur is!!
Vandaag hebben we geen zin om te duiken en slapen we uit en gaan wat toeren met de scooter richting de mangrove bossen en de rijstvelden. Verder wat luieren. Het is nu nog zonnig, maar het zal vast en zeker in de namiddag weer gaan regenen!
We hopen dat Yuko vandaag wel kan wassen, Appie heeft namelijk alleen maar 1 witte broek over om aan te trekken........!

Groetjes en voor we hier weggaan sturen we nog wel een berichtje!

• 28 April 2010 - 16:23

Ma Sonnemans:

Met veel plezier lees ik telkens de verslagen, die Tineke goed goed kan schrijven. Het is duidelijk dat jullie het goed naar je zin hebben. Nog hele fijne dagen, en heel veel groetjes aan jullie drieë. vooral aan Erwin