luieren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu luieren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

luieren

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

25 April 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag een lambaldagje; uitgeslapen, wat gezwommen en toen Yuko gebeld waar onze scootertjes zijn. De heren hadden 2 nette scooters, ik kreeg die van Yuko zelf. Wel aardig, maar niet zo geslaagd; dat ding stopt namelijk als je heuvelafwaarts rijdt en zuipt als een maleier! Duidelijk gevalletje van gebrekkig onderhoud!
Op de scooter gestapt zijn we eerst gaan ontbijten bij een belgisch tentje en daarna doorgereden richting de watervallen. Helaas worden die hier commercieel ge-expoiteerd. Je moest er zelfs betalen om je scoorter te parkeren!!
Nou dat hebben we dus maar niet gedaan, waarna we het zelfde zandpad berg op en af zijn gehobbeld! Onderweg kwamen we nog een olifant tegen; die heb ik maar wat te eten gegeven. Grappig dat dit zomaar kan. Appie zag in de sloot no 2 lieve kleine geitjes lopen, met flaporen. Helaas waren ze erg schuw!
Tijdend onze rit kwamen we een erg fraai gelegen restaurant tegen, waar we hebben aangelegd om wat te lunchen, te zwemmen in hun fraaie zwembaden en lekker in zee te plonzen. Echt een idyllisch plekje.
De enige andere gasten waren ook Nederlanders, die wel blij waren eens iemand te spreken. Echt een adres voor een rustige vakantie in een schitternde "jungle" omgeving direct aan zee!
Inmiddels zitten we weer op onze veranda en onweert het in de bergen. Misschien krijgen we dus nog een bui!

Morgen weer vroeg op voor een boottrip naar Koh Rock!

Nog wat grappig wetenswaardigheden:
- de originele Koh Lanta poezen hebben maar 5 cm staart, dat is genetisch bepaald.
- je ziet hier bjna alleen maar Isuzo's en Toyota's rijden. Al die tijd dat we in Thaialnd zijn, hebben we 1x n mercedes, 1 Peugeot 305 ( ja zo'n oudje), 1 Fiat 500 en 2 oude B&W's gezien. Het enige Europese merk dat hier wel veel te zien is is: VOLVO!! grappig he?

Verder geen nieuws vandaag.
Oh ja, de meeste foto's staan op Facebook, zet hier zo de enige echte Mantafoto op die Erwin gemaakt heeft!!

• 25 April 2010 - 18:36

Lekker:

Lekker, lamballen tussen de bedrijven door. Wel knap trouwens dat je zoveel tijd maakt om ons op de hoogte te houden.
    Veel schik dus van de camera en mini laptop?

Geniet se,

Johnny & Anita

• 26 April 2010 - 19:02

Christel:

Hoi Erwin, bedankt voor je mailtje. Ik lees dat jullie lekker genieten, nog veel plezier.

Groetjes Christel

• 28 April 2010 - 01:00

Tineke :

Ja Albert is van de onderwatercamera, Erwin van de bovenwatercamera en ik maak de verslagjes.
    Die minipaptop is inderdaad een goede aankoop geweest, netzoals een acco met wifi, anders konden we er nog niets mee!