Weer vroeg op - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Weer vroeg op - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Weer vroeg op

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

24 April 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag moesten we helaas weer vroeg op. Ook nu om 06.00 omdat we naar Hin Dueng en Hin Mueng zouden gaan ( helemaal zuidelijk in de Andaman zee, richting Malysie). De boot vertrok om 06.45 en zat flink vol. Een hele groep Malysiers ( die we gisteren al bij Chillies getroffen hadden), wat bekende Nederlanders, en een flink aantal onbekenden. Een van de Nederlanders is met zijn gezin teruggekomen na 4 dagen op Bangkokairport gewacht te hebben op een vlucht naar Nederland. De eerstvolgende mogelijkheid voor hem is as 5/5, dus zelfs nog na ons en voor hem dus 16 dagen na de eigenlijk geplande terugvlucht!
Na 3 uur varen waren we dan bij de parel van het zuiden, Hin Daeng. Helaas zijn wij inmiddels een beetje verwend. W hebben dus mooier meegemaakt. Het zelfde geldt voor Hin Mueng. Wel leuk, maar niet top.
Maar acht, het was lekker op de boot, we hebben wat gelezen en geluierd.
Om 18.30 waren we eindeijk weer bij ons huisje ( wat overigens perfecte bedden heeft.... wat slaapt dat lekker zeg).
Rond 19.30 wilden we wat gaan eten bij mr Green, maar daar zat niemand en vanwege de hygiene moet je daar dan niet eten. We stonden langs de weg te overleggen toen er een pickup naast ons stopte+ Lisa met de hele groep Malysiers. Ze vroegen ons gelijk mee, dus achter in de bak gestapt (dat is hier de gebruikelijke vervoerszijde, bijna alle pickups hebben 2 banken achterin) en met elkaar naar Saladan gereden.
Daar heeft een van de heren allemaal gerechten besteld. Het was dus een verrassing wat we aten. Het was echt heerlijk, alleen bij Albert sloegen een keer de vlammen uit.... zo heet waren sommige gerechten!!
Kortom, we hadden een hele gezellige maaltijd. Na afloop zijn we nog naar een fruitstalletje gegaan waar we allemaal vreemd fruit hebben gekregen. Aan boord hadden we al maffe dingen van hen gehad ( o.a.jackfruit) maar hoe het heet wat we nu hebben, geen ideee...!

Het smaakt in ieder geval heerlijk!!

Nu zitten we op de veranda en laten ons lekprikken door de muggen. 40% Deet helpt vanavond niet echt!!

Morgen een luierdagjes, eerst eindelijk uitslapen en dan met de scooter richting de watervallen en misschien eens een keer Europees avondeten bij de tapasbar of zoiets!!

groetjes van osn allen!

• 24 April 2010 - 15:13

Hanneke:

ha die 10, geniet elke keer van je verhalen, wat een belevenissen.... kan je weer jaren op vooruit( maar dat is niet de bedoeling he, volgend jaar weer?) have fun en groetjes aan Albert

• 24 April 2010 - 16:55

Marjo:

Topch lekker dat thais en maleisisch eten. En dat scherpe is best wel aangenaam als je er aan gewend raakt.

groetjes