nog 1 dagje Bali te gaan - Reisverslag uit Bali, Indonesië van tineke - WaarBenJij.nu nog 1 dagje Bali te gaan - Reisverslag uit Bali, Indonesië van tineke - WaarBenJij.nu

nog 1 dagje Bali te gaan

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

23 Juni 2011 | Indonesië, Bali

Helaas is dit ons allerlaatste dagje hier....maar eerlijk gezegd heb ik wel zin om naar huis te gaan, Albert nog niet zo, alhoewel hij ook wel zei dat hij de jongens mist.
Na een ietwat rommelige nacht ( herrie door de australische schooljeugd, een zingende zatlap, kippen en honden die om ongeveer 05.30 herrie begonnen te maken en het dagelijks luide gejengel vanuit de tempel om 06.00 ) konden we moeilijk op ganga komen.
Gisteravond hadden we op aanraden van de Nederlandse die gelijk met ons doken bij Topi-inn gegeten en eerlijk gezegd was mij dat niet helemaal goed gevallen; nog een reden om wt langer te treuzelen.
Maar ja, we hebben een scooter gehuurd en die zou om 08.30 bezorgd worden, dusecht lang treuzelen konden we niet.
Zoals altijd hier op Bali stond de scooterverhuurder op tijd klaar met een mooie rode Yamaha en nadet alle papieren ingevuld waren konde we op pad.
We zijn eerst via de "snelweg"richting Sukawati gereden. Dat snelweg moet je echt tussen haken zien, er lopen nl koeien, sosm worfdt de 4 baans opeens 2 baans omdat er een brug ontbreekt, en er zijn zebrapaden aangeleg om de weg over te steken ( waar trouwens niemand voor stopt), kortom een snelweg met een gebruiksaanwijzing.
Na 3 kwartier waren we in Sukawati waar een leuke kunbstmarkt zou zijn. Ahum; er was een markt, verspreid over verschillende gebouwen waar veel sarongs,kleding, rommel sierraden, nepkunst, nepschilderijen etc verkocht werden. We hebben er wat doorheen geslenterd maar werden er niet vrolijk van, dus helaas konden we geen leuke souveniers scoren. De markt in Ubud was echt leuker!
Daarna wilden we naar Celuk rijden, het zilverdorp. Van een Nl mevrouw ( er waren ongeveer 4 toeristen in Sukawati, voor de rest alleen locals) hoorden we dat Celuk bestaat uit een aaneenschakeling van zilverfabrieken en dat je dus geen zilversmeden aan het werk kunt zin zoals in de reisgidsen staat.
Maar omdat we verkeerd reden, misten we Celuk en kwamen we weer terecht op de snelweg richting Sanur.
Sanur is een echt circus; grote hotels aan zee,wandelpad tussen die grote hotels en het strand, maar niet echt een prommenade of zo. We hebben even op het starnd gezeten om naar de golfsurfers te kijken en zijn toen mt onze scooter door een drukkke soort hoofdstraat gereden, vol met winkeltjes. Maar liefs 4 winkels van Paul Smits, 3 Polo sportzaken en ga zo maar door.
Omdat het lunchtijd was zijn we neergesterken op een terras wat er leuk uitzag. Het had een hoog juppengehalte of beter gezegd, vaak duurgeklede ouderen gehalte. Naast ons bleken ook Nl te zitten, waarvan een oudere heer hele declamaties hield over zichzelf. Het was kennelijk een schilder, hier kon hij een werk in 10 dagen tijd afronden, terwijl hij vroeger in Nl ongeveer 5 of 6 per jaar had kunnen maken en darnaast was hij kennelijk journalist. De arak smaakte hem prima en hij bleef maar luidkeels over zichzelf praten tegen een ander Nl echtpaar. Grappig om 10 minuten mee te krijgen, maar 1 uur, pfffff.
Het restaurant was nogal aan de prijzige kant, de prijs voor een clubsandwich deed bijv. niet onder voor Nl, maar eerlijk is eerlijk , het was heerlijk en de koffie was perfect!
Daarna hebben we nog even gezocht naar de grootste duikzaak van het eiland, Divemaster genaamd. Ook daar hebben we even rondgekeken en 2 handige aanwijs/ vasthoud/ klingelpinnen gekocht. Een soort rechte rifhaken.Handig voor het duiken in omstandigeheden zoals hier.
Daarna zijn we weer verdere getoerd en misten een afslag richting Padangbai waarna we maar besloten een binnendoorroute te nemen.
En zo zijn we via Celuk, Sukawati,Gianyar, Klungklung langs sawa's naar Padangbai getoerd.
Albert heeft zich volledig aangepast aan het verkeer hier; haalt links en rechts in,en scheurt als een volleerde Balinees over de wegen .
Aan het eind van de middag waren we hier terug en hebben we lekker even alle stof afgespoeld in het zwembad.
Vanavond de laatste keer internetten bij de buren, eens kijken of we kunnen inchecken bij la Garuda!
En daarna eten, gewoon in ons eigen hotel.
Morgen willen we eerst nog een stukje toeren in de buurt, we worden om 15.00 naar het vliegveld gebracht en vliegen om 18.15. En als het goed is landen we zaterdagochtend om 08.45 op Schiphol.

Wij nemen alleen geen kado'tjes mee naar huis. Ik denk eerlijk gezegd dat we niemand blij maken met prullaria, foute T-shirts of sarongs etc etc.Omdat we in 1 maand tijd geen enkel postkantoor gezien hebben, hebben we ook geen postzegels voor Pa meegenomen en aan zakjes soep doen ze hier niet, alleen miesoep en voor de rest wordt hier alles vers gemaakt! Onze standdaard kado'tje voor het thuisfront blijven deze keer dus achterwege!

Goed, dit was het laatste verhaaltje van deze reis. Mogelijk kunnen we morgen in Jakarta weer in de la Garudalounge terechten vandaar uit nog iets posten, maar dat weten we niet omdat we nu naar een andere vertrekhal moeten.
Allemaal tot zaterdag, of zondag op de ijsbaan (een grote contrast tussen hier en zondagochtend 08.00 op de ijsbaan is niet denkbaar) of maandag op het werk.

Sampei
Albert en Tineke
ps Niels su6 met je tentamen vandaag!

• 23 Juni 2011 - 11:52

Hanneke:

Hoi 10,

Weer genoten van de verhalen, en we wensen jullie een goede thuisreis
    hier is het de hele week al veel regen, maar vanaf maandag word het weer beter, kortom, jullie zijn op de juiste tijd weggeweest