Koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Koh lanta

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

14 April 2010 | Thailand, Bangkok

Vanochtnd zijn Albert en ik vroeg opgestaan om te shoppen. Erwin sliep uit en ging niet mee. Om 08.30 liepen we door een zeer rustig Bangkok naar de MKB; de shoppingmal van Bangkok. Die dus pas om 10.00 openging ..... helaas. Daarom rustig terug gewandeld en bij de TESCO binnen gelopen. Waar je ter weredl ook komt, oost-europa, afrika of Azie, overal heb je Tesco en Carrefour shoppingmals!!. Zo zijn er in Bangkok dus meerdere Tesco's. Gelukkig zijn ze daar wat eerder wakker en konden we bij de Tesco vinden wat we nodig hadden, namelijk een SD kaartje voor alberts onderwatercamera en voor algemeen gebruik een goedkope sim-loch vije GSM om goedkoop vanuit Azie naar huis te kunnen bellen ( kost hier namelijk maar 0,023 cent per minuut).
Daarna nog een lekker koffie
gedronken( op weinig plaatsen is echte koffie te koop) waarna we om 11.00 opgehaald werden voor een ritje naar het vliegveld. Omdat we al on-line ingechecked waren, ging alles supersnel en hadden we nog 1,5 uur tijd voor we moesten boarden. En op het vliegveld van Bangkok hebben ze een Starbucks ddie tijd zijn we goed doorgekomen met koffiedrinken en mensjes kijken.
De vlucht naar Krabi ging supersnel en om 15.15 zaten we al een een hele luxe bus ( zo'n 8 persoons geval full comfort) In Krabi was het echt veel warmer en benauwder dan in Bangkok.
Na een mooie tocht door mn (palm) bossen kwamen we aan bij de eerste veerboot; die van het vasteland naar Koh Lanta Noi, daarna volgde een tochtje over het noordelijke Lanta eiland, en vervolgens weer met de veerboot naar Koh Lanta Lai, het zuidelijke eiland.
We waren veel eerder dan verwacht bij de duikschool van PalmBeach divers, maar werden hartelijk ontvangen. Morgenochtend om 07.30 verzamelen voor de eerste plons!!
Daarna door naar Escape-cabins; echt mooie huisjes, recht voor het zwembad en met een super uitzicht op de berg!

Wij dachten daarna een verkoelende plons te kunnen doen..... 35 graden is niet echt verkoelend dus....helaas werd dat dus een verkoelende douche.

Hier hebben ze verder echt heerlijke eettentjes ( betaalden 1/7 de van de prijs van gisteren en het was echt super), beachbars ( cocktails 3.45) , kortom zeer relaxed!!

Morgen meer over onze eerste duikdag!!

• 14 April 2010 - 16:13

Sssssnielsss:

Woow:) Klinkt best wel helemaal te gek:P
    Ik ga zo lekker koken in mijn bijna-helemaal-gerenoveerde appartement:)

Tot het duikverhaal van morgen hé!

xx

• 15 April 2010 - 10:00

Ingrid:

Heerlijk!! Geniet er maar lekker van. We denken aan jullie.

• 15 April 2010 - 20:40

F. Sonnemans:

Ik heb het verslag gelezen, en merk dat jullie het goed naar de zin hebben. Morgen een fijne duikdag. Groetjes uit Deurne,