Een dagje luieren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Een dagje luieren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Een dagje luieren

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

16 April 2010 | Thailand, Bangkok

hallo allemaal,
Vnadaag helas geen duiken omdat de duikschool niet uitvaart. Voor Albert komt dit wel uit; hij heeft oorpijn.
Vandaag is het erg warm, strak blauw en vermoedelijk ruim 40 graden. Vanochtend was ik natuurlijk als eerste wakker en heb de fiets gepakt ( mogen we gratis gebruiken ) en ben naar de French Bakery gefietst, zo'n 5 km verderop.
Koh Lanta is een langgerekt eilend, ongeveer 30 km lang. Noord-Zuid gelegen en in de lengte richitng loopt ook een bergkam. langs de zee is het behoorlijk vlak met soms een heuveltje. In het noorden ligt het plaatsje Saladan, waar ook alle ferry's aankomen. Een nogal rommelig geheel met langs de straat allemaal winkeltjes, hutjes, eettentjes (soms zeer armoedig, soms luxe). Escape-cabins waar wij zitten ligt ongeveer 5 km van Saladan, niet aan de hoofdweg, maar net daarachter. Daarmee erg rustig gelegen, we horen alleen de minaret , vogels en krekels.
Op Koh Lanta is het redelijk touristisch, gelukig nog op een aangename wijze. Moslims en Boedhisten leven niet vredig naast elkaar en naast de toeristen.
Er wonen hier ook veel buitenlanders. Zo heb je een zweeds vis eethuis, een tapasbar, een hollandse koffietent, een duitse, franse en deense bakker, een engels ontbijtcafe anex pub, een expatrestaurant en ook nog een zweedse school!
Verder lange witte stranden en heel veel standtentjes.
De huizen varieren van nieuw tot krot. Zo zie je her en der een krot van 3m2 waar een hele familie in leeft, recht voor de deur staan van een nieuw huisje wat leeg staat en te huur.Vermoedelijk is dat krotje neergezet na de Tsunami en hebben die mensen geld gekregen om iets nieuws te bouwen, waar ze vervolgens dus niet in gaan wonen! En geen toerist huurt dat nieuwe huisje met een krotje met 6 mensen recht voor de deur!!
Vandaag hebben we dus een relax dag, maar we willen toch iets doen, wat weten we alleeen nog niet. De olifanten kunnen we beter een keer op een vroege ochtend bekijken, dus het zal vandaag wel een strand /luier dagje worden. Aan het eind van de middag pakken we een taxi naar Saladan om daar even te kijken en te etne!
Oh ja, het eten hier heeft een hoog amusementsgehalte. Aan de overkant van de straat zitten enkele restaurantjes. Bij Mr Green is het altijd erg druk, zowel met Thaise mensen als toeristen. De eerste dag bestelden we 3 gerechten en kregen er 5 voorgezet. Alles was heerlijk, dus we hebben gewoon gegeten en betaald. Gisteren bestelden we weer 3 gerechten, maar het 1ste wat kwam was verkeerd. Nu hadden alle mensen aan de tafeltjes om ons heen het zelfde, dus ik dacht ik ga wel ff naar de keuken. Het grote probleem is namelijk dat niemand engels spreekt, maar dat ze volgens mij ook geen Thais lezen. Ze snappen dus niet wat je besteld ( mondeling of aanwijst op de kaart Uiteindelijk hebben we 3 heerlijke gerechten voorgeschoteld gekregen, maar geen idee of dat hetgene was wat we besteld hebben!
Met drankje is het hetzelfde. Een biertje bestellen vormt geen probleem, maar de rest dus wel. Zelf cola is lastig. Nu had ik wel zin in een bacotje.... kreeg ik een fles cola en een hele fles rum optafel gezet.... Omdat het toch goedkoop is, makt dat niet tuit. die fles rum komt wel een keer op... Eten bij r Green is dus een attractie op zich....
Morgen gaan we duiken op de Phi Phi eilanden. De foto's van gisteren heb ik nu toegevoegd!
groetjes
van on drien!!

• 16 April 2010 - 05:48

Johnny & Anita:

Hai Luitjes,

Klinkt ook niet slecht dagje luieren.
    Leuk om jullie berichtjes te lezen.
    Veel plezier nog en voorzichtig met opstijgen.

Dikke kus uit Roelofarendsveen

• 16 April 2010 - 06:08

Andre En Els:

Hallo jullie drie, misschien heb je iets aan het volgende, wij hebben in Indonesie Otolin gekocht voor de oren er zit Chloramphennicol,Polymyxin B. sulphate, Benzocaine, Nipagin, Andre had nl. ook last, misschien kun je het daar ook krijgen, wij genieten wel van jullie verhalen!
    Helaas zien we iedere keer alleen maar 1 foto!
    Het verhaal van het eten klinkt me bekend in de oren...maar alles is daar lekker dus maakt het denk ik niet veel uit he!
    Op naar het volgende verslag!
    Geniet!!!!!

Gr Andre en Els

• 16 April 2010 - 11:59

Tineke :

Hallo allemaal, Albert is gisteren bezig geweest zijn foto's te pimpen, was klaar, maar heeft ze niet opgeslagen. Daarom hebben we nog maar 1 foto geplaatst. Ik zal Erwin vragen wat bovenwater foto's te posten; hij heeft immrs die camera!
    Dank voor de tip Andre en Els. Gelukkig gaat het met zijn oorweer een stuk beter ( Erwin had druppelstje bij zich), dus morgen 3x de plomp in op verschillende locaties rond de Phi Phi eilanden!

groetjes

Tineke

• 16 April 2010 - 17:27

Piet Verhaegh:

Ben blij dat jullie het goed naar je zin hebben,maar ook wel eens voor verassingen komen te staan,dat hoort er bij ,dat was mijn ervaring destijds ook.Soms is het ook een spel om extra geld te verdienen denk ik.
    Ik wens jullie nog een leuke periode en doe Erwin de groeten.Met ons,zijn moeder en ik is alles OK

• 26 April 2010 - 09:40

Jolanda:

Ik haal hier wel zolang een thais wokmenuutje bij AH. ;-)

• 26 April 2010 - 09:40

JolandA:

Ik haal hier wel gewoon zo'n thais wokmenuutje bij AH ;-)