Phi Phi eilanden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Phi Phi eilanden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Phi Phi eilanden

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

18 April 2010 | Thailand, Bangkok

Gisteren zijn we naar de bekende Phi Phi eilanden geweest. Daar hebben we gedoken bij 3 verschillende locaties/eilanden.
De eerste stek was bij Maya beach. Op dit idylische strand is de film The Beach opgenomen. Het was er vol met longtailboten en speedboten van mensen die een dagtochtje deden. Daar heb je onderwater gelukkig geen last van! Alle 3 de duiken waren driftduiken; voor diegenen die niet weten wat dat is: dit zijn duiken waar je aan een kant in het water gaat, je laat meevoeren door de stroming, waarna je na een uur er ergens ander weer uitgehaald wordt. Zo lang je met de stroming meeduikt lekker makkelijk dus! Tijdens die eerste duik zagen we vooral veel naaktslaken, grote scholen brasems, barracuda's en heel veel verschillend soorten tropische vissen. De tweede duik leek wel in Zeeland, maar dan met water van 32 graden. Het zicht varieerde van 3 tot 15 meter. Op een gegeven moment waren we Albert en Erwin kwijt. Tja en als je dan geen hand voor de ogen ziet rest er niets dan op te stijgen. Erwin liet zijn boei al op toen ze ons zagen en we verder konden. Toch hebben we ook hier toch ook weer heel veel vis gezien. De volgende duik was op ht zuidelijkste eiland. Meteen bij de afdaling zagen we eigenlijk al de eerste blacktip-sharks. We zagen verschillende kleintjes, maar ook een van zo'n 2,5 m die vlak voor ons langs zwom. Verder weer een schildpad, heel veel mooie vissen ( onderhand kunnen we al veel soorten afstrepen in ons boekje) en de grote trots van Claus, onze gids: een spons die volgens de boekjes alleen op de Malediven te vinden zou zijn! Hij is vereeuwigd, dus het bewijs is geleverd dat die spons ook hier voorkomt.

Toen we weer terugwaren op Long Beach bij de duikschool kregen we het bericht dat onze liveaboard mogelijk vervroegd zou worden of misschien niet door kan gaan, er zitten immers nogal wat gasten vast in Europa door het vliegverbod. Dat is superbalen dus!! Gisteravond hoorden we definitief dat het niet doorgaat, we zijn nu hard op zoek naar een alternatief.

Na het duiken heb ik een Thaise massage genomen. Dat is superlekker, al heb je soms wel het gevoel dat je uit elkaar gerukt wordt en is het soms ook wel pijnlijk omdat je meridianen worden gestimuleerd door her en der erg hard te drukken-slaan/of trekken. Na een uur voel je je als herboren!!

Als het goed is gaan we vanochtend op scooters naar de olifanten om een tocht door de jungle op een olifant te maken, en natuurlijk het baby olifantje te bewondenen!

W houden jullie op de hoogt over de plannen voor de komende dagen.

groetjes!!

• 18 April 2010 - 07:58

Marjo:

Hoi albert en tineke,
    wat leuk dat het duiken daar goed bevalt. Hebben we weer een extra reden om terug te gaan naar thailand. Goed ook van jullie om af en toe een echte thaise massaage te laten doen. Daar knap je echt van op. Onverstelbaar eigenlijk hoeveel kracht die meisjes eigenlijk hebben.

• 18 April 2010 - 13:52

Eric J:

Ik ben 1 van die gasten die vast zit in Europa. Morgenvoreg om 0500uur met de bus naar NL. Aankomst dinsdag 1730..... Jammer van de liveaboard, maar jullie krijgen nog genoeg te zien, dus veel duikplezier... jaloers op de haaien die jullie gezien hebben.... greetz vanuit Boekarest... Eric