Kissed by an elefant - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu Kissed by an elefant - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tineke - WaarBenJij.nu

Kissed by an elefant

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

18 April 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Voor we toch naar de Similans gaan ( daarover zo meer)nog een berichtje.
Vanochtend om 09.00 werden onze scooters afgeleverd. Appie scheurde als een volleerd piloot snel weg, Erwin en ik deden rustiger aan.
Eerst moesten we nog naar Palmbeachdivers om te kijken wat Lisa nog had kunnen regelen voor ons. Zelf had ik gisteravond nog contact opgenomen met Steven, een Nederlander die in Phuket woont en werkt en ook als duikinstructeur werkzaam is. Steven had ons afgelopen september via Duikforum tips gegeven over goede en normaal geprijsde liveaboards vanuit Phuket/ Kao Lak. Om een lang verhaal kort te maken; Lisa had veel rondgebeld en kreeg toen wij er waren net een belletje van Steven over een goede liveaboard. Die hebben we dus geboekt! Morgen moeten we om 18.00 in Tap Lamu zijn, dat ligt ergens tussen Phuket en Kao lak, zo'n 4/5 uur rijden hier vandaan. De minibus is geregeld om ons daar heen te brengen, morgenochtend om 09.30 vertrekken we. Zijn we in ieder geval op tijd! Overal blijken hier liveaboards trips te cancelen omdat er geen nieuwe klanten vanuit Europa komen!
Nadat dit allemaal geregeld was konden we op de scooter naar de Frenchbakery voor een snel ontbijtje ( goh wat had ik laatst ver gefietst zeg!) waarna we exact om 11.00 bij de olifantentrekking waren. Daar hebben we eerst gekeken bij het kleine olifantje, waarna we op een verhoging moesten klimmen op "op niveau"op een volwassen olifant te kunnen stappen. Erwin op een 24 jaar jong exemplaAR en wij op een dame van 38. Zo'n olifant heeft een vreemd schommelend ritme, en stopt wanneer ze er zin in heeft en een lekkere tak met bladeren ziet. Het was inmiddels natuurlijk giga hot ( 11.00 uur is nu niet bepaald een tijdstip om op zo'n beest te klimmen) dus het werd een kort rondje van zo'n 50 minuten door de "bushbush". Toen we terug waren hebben we de dames getrakteerd om een tros bananen en daarna kwam het kleine olifantje, dat mochten we aaien, maar ze heeft ons alle 3 ook gekust met haar slurf! een echte smakkert was het, het kriebelde......Die olifanten hebben zo wie zo een harde huid en hun haren zijn echt hard en scherp zeg!!
Na dit "avontuur" zijn we met de scooters over de berg gegaan naar de andere zijde van het eiland en in de richting van Old Town gereden. Wij zgen er maar weinig ouds aan, maar ze hadden een pier erg ver het water in, een local marktje, waar Appie een pet gekocht heeft, en verder een leuk restuarantje waar ze te gekke mangosmoothie verkochten... Het is hier Mangotijd, dus overal wordt vers mangosap-smoothie verkocht! Daarna lekker gegeten bij dit zaakje ( ik was blij eindelijk eens gebakken aardapels met een hamburger te kunnen eten, maar de heren gingen door op zijn Thais). Na weer helemaal verfrist te zijn , klommen we weer op de scooter. Alleen al snel bleek dat mn Albert en ik toch wel erg verbrand te zijn! Dus snel richting Long Beach, maar eerst moest er nog iets aan benzine in de scooters gegooid worden. Dat verkopen ze gelukkig in slaolieflesen langs de weg.
Toen we rond 15.30 thuis waren heeft albert eerst 1/2 uur met ijsklontjes zijn armen gekoeld ( ik kan me niet herinneren wanneer hij zich voor het laatst verbrand heeft), waarna we ff zijn gaan pitten. Eind van de middag zijn we richting Saladan gereden om te shoppen ( een grote toeristenmeuk, maar wel supermooie leren tassen en zonnebrillen). Erwin heeft een paar teenslippers gescoord. Daarna zijn we lekker in een restaurant boven de oceaan gaan eten; seafood what else....

Net de koffers gepakt, 1 laten we hier achter bij Yuko, de anderen gaan morgen mee richting Tap Lamu.

De komende 5 dagen moeten jullie het dus zonder onze berichtjes stellen, op de Indische Oceaan schijnen we geen bereik te hebben!!
Vrijdag de 23 komen we als het goed is weer terug op de bewoonde wereld en op Koh Lanta.!!

Veel succes daar in Europa en met alle gestrande reizigers! Hoorden dat Erik nu zelf met een bus vanuit Bukarest naar A'dan gaat, bijna 48 uur reizen!! Heel veel sterkte dus!!

Oh ja, ik heb wat nieuwe foto's gepost, hier en op facebook!

• 18 April 2010 - 17:56

Niels Jeroen Opa&oma:

Hoi!

Hier is het ook lekker warm, gelukkig zijn we niet verbrand..

Hebben net voor een weeshuis chinees op.

Hartelijk gefeliciteerd vandaag:) Jullie hebben een leuk cadeau dachten wij zo!

Groetjes,

Het thuisfront

• 18 April 2010 - 18:15

Veel Plezier:

Hai Thailand gangers,

Leuk die verslagen.
    Hopelijk mooie duiken met de live aboard.

Geniet ze,

Johnny & Anita

• 19 April 2010 - 08:24

Camiel:

Hee Erwin, Tineke en Albert

Fijn om te lezen dat alles goed gaat.

Geniet ervan en heel veel (duik)plezier.

groet

C.