Gilimanouk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van tineke - WaarBenJij.nu Gilimanouk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van tineke - WaarBenJij.nu

Gilimanouk

Door: ijsduikertje

Blijf op de hoogte en volg tineke

05 Juni 2011 | Indonesië, Bali

vanochtend op tijd vertrokken naar Gilimanouk, gelegen voor de kust van Java en bij de veerboot. Een rommelige plaats, waar duidelijk heel veel transitverkeer is.
Het was een uurtje rijden door het Nationalpark Taman Bali Batur ( geen idee wat dat betekend), een toch over heuvelachtige terrein vol bossen en heerlijke geuren! Weinig dorpjes gezien, wel veel bossen en apen!
In Gilimanouk zijn we naar Secretbay gegaan, de oude haven. Daar hebben we zogenaamde muckduiken genmaakt en we hebben echt mooie dinden gezien. Tijdens de eerste 2 meter zagen we al een zeepaardje; t was meer een zeepaard van ruim 10 cm lang. Verder de zeldzame frogvissen, clownvisjes, Robust Ghostpipevis ( dat is een visje dat er uitziet als een blaadje) en verder krokoilvissen en veel te veel aneder dingen. 2 Mooie ondeiepe en lange duiken gemaakt.
Terug op de duikschool alles goed gespoeld en de rekening betaald omdat we morgenochtend naar Amed vertrekken!
Terwijl we daar zaten onsloeg Reinoud, de Zwitsersemanager, nog 2 personeelsleden. Zij hadden benzinerekeningen vervalst en konden dus vertrekken! Tja, dat gebeurt dus overal.

Gisteren hebben we enkele uren met Reinoud gesproken en een van de dingen die hij vertelde was het volgende: Op Bali heerst hondsdolheid. Nu was vorig jaar een meisje van 2 gebeten door een hond in Pemuteran. Enkele dagen later overleed ze en iedereen zei dat het door hondsdolheid was. Echter uit de autopsie bleek dat ze na de wond helemaal niet behandeld was, niet met jodium of zo en het kindje had een bloedvergiftiging opgeroepen en ondanks haar hoge koorts had haar moeder haar niet naar de dokter gebracht. Maar ja... dat was een verklaring die niet geaccepteerd werd en daarom moesten alle honden een vaccin hebben van de politie. Iedereen moest dus op een bepaalde dag de honden binnenhouden voor de vaccinatie. Maar toen de politie kwam voor die zgn vaccinatie, bleek dat alle honden afgeschoten werden. Geen honden; geen hondsdolheid !! Het zelfde had men oiok in Kuta gedaan, alleen had men daarbij een toerist geraakt.......!
Grappig is dat de mensen hier vanuit hun gebrek aan onderwijs of religie soms erg beperkt denken!!
Het eten bestellen is hier ook een feest; bestel je water, krijg je een bananajuice ( lijkt ook echt op...... en bestel je een pannenkoek, krijg je gebakken banaan! Erg lekker allemaal, maar toch niet wat je bestelde! ha ha

Kortom, het leven is hier een grote verrassing!
Wij gaan nu lekker eten en hopen morgen in Amed weer een berichtje te kunnen posten!

ps... wj hebben werkelijk nog helemaal niet gekocht hier; geen enkele souvenier! Nog weel tijd om die schade in te halen!!

doei doei, geniet van het mooie weer in NL, dat doen wij hier ook!

• 08 Juni 2011 - 14:32

Niels:

Plak er anders gewoon nog een maandje aan? Iederen blij denk ik zo :D Het huis staat ook nog heel goed, kan alleen niet van de vrijheid genieten omdat ik volgende week al tentamens heb >.<