Genieten in Caribische stijl - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van tineke - WaarBenJij.nu Genieten in Caribische stijl - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van tineke - WaarBenJij.nu

Genieten in Caribische stijl

Blijf op de hoogte en volg tineke

11 September 2012 | Panama, Bastimentos

Gisterenavond zijn we lekker met Roberto en Debbie gaan eten; verse vis... geweldig hoe de Caribische keuken smaakt! Een heerlijk etentje en
lekker bijgeklept

Bastimentos is een redelijk groot eiland met maar eigenlijk 1 dorpje, dat is waar wij nu zitten. De huizen in allerlei pasteltinten staan in het water of zijn tegen de heuvel aan gebouwd. Er is hier geen straat of weg; alleen een 2m breed voetpad van beton. Iedereen doet alles te voet of per bootje.
De bekende bountystranden liggen aan de atlantische oceaan zijde; gaan we morgen bekijken!

Toen we na het eten weer in het Guesthouse kwamen was het daar ook gezellig met de andere gasten en de eigenaren. Ik moet zeggen dat de cubalibre's er goed ingingen!! En zo werd het toch nog een latertje!

Vanochtend eerst maar een grote zak kleding naar de wasserette gebracht, althans, dat wilden we, maar de dame bleek ietwat verlaat! ) kwam
pas om 11.00 uur, dus Debbie heeft onze was weggebracht.

Na het heerlijke ontbijt( met ECHT) brood, ons klaar gemaakt voor de eerste Panamese duik.
Waar we in Costa Rica iedere dag om klokslag 7 of 8gingen duiken, ligt het tempo hier duidelijk anders.
Om 09.30 verzamelenen om 10.00 met de boot weg.

De eerste duik was leuk, een rustige stek. Wat meteen opvalt is dat er minder ( grote) vis is, maar wel weer veel meer koraal , in allerlei kleuren en formaten. leuke onbekende vissen gezien, zoals de tothfish; een soort stone/ frogfish.

De tweede duikstek was mooier; veel meer kleuren en soorten koraal, een grote nurse- shark; veel verschillende soorten garnalen etc etc!

En nu liggen we lekker op de strandbedden te genieten van zon en wind, heerlijk!

Vanavond kookt Roberto voor ons, dus straks even t wasgoed ophalen en dan hun huis zien te vinden!

Misschien hebben we de komende dagen geen stroom of internet; er is een aantal dagen dorpsfeest en dan wordt er kennelijk zoveel stroom gebruikt dat het energienet het niet trekt en alles uitvalt. We zullen zien!